matur nuwun

12 Jan 2012

luka ?

setiap hari aku dengarkan lagu,
lagu cinta bertemu rindu,
aku tak tahu apa yang berlaku,
hinggakan aku menjadi buntu.
dulu hidupku ceria,
dulu hidupku bahagia,
tapi kini lenyap entah ke mana,
kini yang tinggal hanyalah sengsara.
sememangnya aku tiada harta dan kekayaan,cuma yang ada kejujuran dan keikhlasan,
sampai bilakah perlu aku pendamkan,
yang hati ku ini sering kau permainkan.
kecantikan kau aku tergoda,
kelembutan kau aku terpedaya,
hinggakan hati ku menjadi buta,
kini baru ku sedar semua itu mainan dunia.
bibir kau pandai berkata-kata,
lidah kau pula pandai memusing cerita,
hati kau tidak dapat ku baca,
perbuatan kau membuatkan aku kecewa.
ku tunggu dan terus menunggu,
ku nanti hari ke hari,
kau sama sekali tidak pernah mencintai aku,
itulah sepatutnya ku ingat sampai ke mati.
ku sangkakan panas sampai ke petang,
rupanya hujan di tengah hari,
kini tinggal hanyalah kenangan,
yang di temani sunyi dan sepi..

2 comments: